dilluns, 20 de gener del 2014

La paraula més bonica en CATALÀ (segona part)


Els alumnes de Català 1A van triar la paraula LLIBERTAT com la més bonica en català. Al igual que els seus companys del grup C, han treballat el concepte a partir d'una cançó, en aquest cas ha estat "Libre" de Nino Bravo (versió catalana de Víctor Riera Gispert). L'activitat de completar és la següent:

Té gairebé 20 _____________
i ja està cansat de somiar,
però rere la frontera està la seva llar
el seu món, la __________ ciutat.

Pensa que els filats i reixes
són tan sols talls de metall,
quelcom que ___________ podrà pas aturar
les seves ànsies de ______________

Lliure, com el ____________ de matinada,
jo sóc ________________, com el mar.
Lliure com l’ocell que va escapar de la _____________
i pot a la fi volar.
Lliure, com el ______________
que recull el meu plany i el meu penar.
Camino sense parar, darrere la veritat,
i sabré el que és a la fi la _____________________

Amb el seu amor com senyera
va marxar cantant una ________________
Anava tan feliç que no va escoltar
la ________________ que el va cridar.

I estès en el terra va quedar
somrient sense parlar.
Sobre el seu _______________ flors color carmesí
brollaven sense parar.

Lliure, com el ____________ de matinada,
jo sóc ________________, com el mar.
Lliure com l’ocell que va escapar de la _____________
i pot a la fi volar.
Lliure, com el ______________
que recull el meu plany i el meu penar.
Camino sense parar, darrere la veritat,
i sabré el que és a la fi la ____________________


Solucions: anys – ciutat – mai – volar – sol – lliure – presó – vent – llibertat – cançó – veu – pit – sol – lliure – presó – vent -- llibertat

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada